Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

CHARACTERISTICS OF MENTAL DEVELOPMENT OF PERSONALITY YOUNGER PUPILS

Abstract

The article tells about emotional and strong-willed junior pupils scope and its connection with development of leadership activities, development of random regulation, self-rating, motivation to study. The information we got after experimental study gave us an opportunity to distinguish correlation between the features of emotional and strong-willed junior pupils scope an their motivation to study, self-rating, random regulation.

About the Author

N. . Stepanova

Russian Federation


References

1. Дрокина О.В. Развитие когнитивной и эмоционально-волевой регуляции деятельности младших школьников и младших подростков. // Дисс… канд. психол. наук. М., 1999.

2. Дьяченко Т.М. Динамика интеллектуального и личностного развития детей младшего школьного и подросткового возраста.// Дисс…. канд. психол. наук. СПб, 2005.

3. Ильин Е.П. Психология воли. СПб.: Питер, 2000. 288 с.: ил.

4. Леонтьев Д.А. Очерк психологии личности. М.: Смысл, 1993. 43 с.

5. Монина Г.Б., Панасюк Е.В. Тренинг взаимодействия с неуспевающим учеником. СПб.: Речь, 2005. 200 с.

6. Павлова С.В. Становление эмоционально-волевой сферы младших школьников на занятиях изобразительного искусства. // Дисс... канд. психол. наук. Чебоксары, 2006.

7. Цыркун Н.А. Развитие воли у школьников. Мн.: Нар. света, 1991. 112 с.: ил.

8. Шульга Т.И. Становление волевой регуляции в младшем школьном возрасте. Психолого-педагогический особенности развития личности младшего школьника. Пенза, 1993.


Review

Views: 123


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)