Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

AND ARHITEPICAL LITERARY IMAGE IN ADVERTISING

Abstract

Today it is impossible to achieve success in advertising and enterprise activity without using other sciences. Russian advertising market has reached a new level of development. Under the influence of foreign production and now are using visual, sound (and sometimes olfactory) effect on receptions by different kinds of information mediumes» two last decades. Advertisers also often address to psychology, actuating to the unconscious. And in this article we are discussing the using of literature and folk heroes at publicity, by whom advertisers are appealing to well known marks in the consciousness of human.

About the Author

K. . Klyukina
Санкт-Петербургский гуманитарный университет профсоюзов
Russian Federation


References

1. Аладдин и волшебная лампа, сборник сред- невековой арабской литературы «Сказки Тысячи и Одной Ночи», http://www.03www. ru/skazki300/2007/080206-1.htm

2. Бахтин М. М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура средневековья и Ренес- санса. 2-е изд. М.: Худож. лит., 1990. 543 с.

3. Бремон К. Структурное изучение повество- вательных текстов после В. Проппа // Там же. С. 239-246

4. Иващенко А. Теория архетипов и практика брендинга. http://www.marketing.spb.ru/ lib-comm/brand/inner_motivation.htm

5. Ковриженко М. Креатив в рекламе. Постмо- дернистский облик моды. СПб.: Питер, 2004. 253 с

6. Некрылова А. Традиционная архитектони- ка народной кукольной уличной комедии. В сб. Международный симпозиум историков и теоретиков театров кукол, Москва, 6-9 дека- бря 1983. М., 1984

7. Пропп В.Я. Русский героический эпос (Соб- рание трудов В.Я. Проппа). Комменти-рую- щая статья Н.А. Кричниной. Составление, научная редакция, именной указатель С.П. Бушкевич. М., 1999. 640 с.

8. Пропп В.Я. Исторические корни волшебной сказки. Л.: Изд-во Ленинградского государс- твенного университета, 1946

9. Радин П. Трикстер. СПб., 1999

10. Ромат Е.В. Реклама. СПб: Питер, 2001

11. Россистер Дж. Р., Перси Л. Реклама и про- движение товаров. СПб., 2000

12. Стерлигов Г., в интервью передачи «Вре- менно доступен», 5 августа 2008 г.

13. Юнг К. Психология образа трикстера. В кн., его же: Душа и миф: шесть архетипов. Киев, 1996

14. Юнг К.Г. Человек и его символы. М, 1998. С. 65-114


Review

Views: 48


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)