Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

SYSTEM OF INFORMATION PEDAGOGICAL SUPPORT BY MEANS OF VIRTUAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN PROFESSIONAL EDUCATIONAL INSTITUTION.

Abstract

This article considers the peculiarities of the organization information pedagogical support by means of virtual educational environment in professional educational institution. The main task of information pedagogical support is forming the teachers' readiness to use new information and pedagogical technologies for subject teaching students and developing skills to plan and form the educational process with using the abilities of virtual educational environment without assistance.

About the Author

M. E. Vaindorf-Syssoeva
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Вайндорф-Сысоева М.Е. Организация и проведение мониторинга непрерывного образования: Учебно-методическое пособие. - М.: ООО «Диона», 2008. - 48 с.

2. Информационные технологии в деятельности учителя-предметника: Программа повышения квалификации педагогов. - М.: Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2007. - 44 с.

3. Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года - http://www.kremlin.ru/ text/docs/2002/04/57884.shtml

4. Кузнецова, Н.М. Педагогические условия профессиональной поддержки учителя в применении ин- формационно-коммуникационных технологий. /Н.М. Кузнецова //Университет как центр непрерывного образования: сб. ст. / под ред. Н.А. Бирюковой. - Йошкар-Ола: МарГУ, 2008. - С.74-79.

5. Организация работы и сопровождение школьного сайта: Методическое пособие для учителей: Часть 1. -М.: ООО «Диона», 2008. - 32с.

6. Организация учебного процесса в заданной модели с использованием виртуальной образователь- ной среды: Сборник материалов/ Составители: Вайндорф-Сысоева М.Е., Крившенко Л.П. - М.: ООО «Диона», 2007. - 47с.

7. Полат Е.С., Моисеева М.В. И др. Педагогические технологии дистанционного обучения. - М.: Акаде- мия, 2006.- 600с.


Review

Views: 53


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)