Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

PSYCHOLOGICAL ADAPTATION OF PUPILS OF SENIOR FORMS TO STUDIES IN AN ADVANCED TYPE OF SCHOOL

Abstract

The article considers psychological features of pupils with various level of adaptation in an advanced type of school. The structural - hierarchical model of adaptation of pupils, including levels of adaptation, criteria and parameters is offered.

About the Author

N. A. Vsevolodova
Восточная экономико- юридическая гуманитарная академия
Russian Federation


References

1. Атаева Р.Д. Педагогические условия социальной адаптации подростков в инновационной гимназии с поликультурной средой: Автореф. дисс. канд. пед. наук. Ставрополь, 2004. 26 с.

2. Даренских Л.А. Профессиональная направленная адаптация первокурсников в педагогическом колледже. Диссер. канд.пед.наук. Магнитогорск, 2000. С. 16-42.

3. Ксенофонтова Е.Г. Исследование локализации контроля личности - новая версия методики «уровень субъективного контроля» // Психологический журнал, 1999. Т. 20. № 2. С. 103-114.

4. Кудашев А.Р. Управленческая адаптация государственных служащих: личностно-ролевые аспекты. М.-Уфа: РИО БАГСУ, 1997. 135 с.

5. Минияров В.М. Психология семейного воспитания (диагностико-коррекционный аспект). М.: Воронеж, 2006. 251 с.

6. А.К.Осницкий Психология самостоятельности. Методы исследования и диагностики. М.-Нальчик: Изд. Эль-Фа, 1996. С. 20-98.

7. Реан А.А., Кудашев А.Р., Баранов А.А. Психология адаптации личности. СПб.: Прайм - Еврознак, 2006. 479 с.

8. Снегирева Т.В. Процесс социально-психологической адаптации в условиях специализации учебной деятельности (на материале физико-математических школ): Автореф. диссер. канд. психол. наук. М., 1978. 167


Review

Views: 66


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)