Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

REPUTATION AS THE CHARACTERISTIC OF NEW LEVEL OF SOCIALLY-PSYCHOLOGICAL PERSON-GROUP RELATIONS

Abstract

The market environment defines new level of person-group relation - relations between the consumer and the organization offering a set necessary for the consumer of products and services. Creation of attractive corporate reputation is very difficult and many-sided process, representing an essence of new level of relations between the person and the organization within the limits of the market relations and arising on the basis of trust relations and characterized by long term and parity.

About the Author

M. . Dorokhova

Russian Federation


References

1. Большая Энциклопедия в 62 томах. Гл. Ред. Кондратьев С. А. М.: Терра, 2000. Т. 18.

2. Глоссарий по социологии ВГУЭиС, 2000.

3. Даулинг Грэм Репутация фирмы. Создание, управление и оценка эффективности. Пер. с англ. М.: Консалтинговая группа «Имидж-Контакт»: Инфра-М, 2003.

4. Зазыкин В.Г. Имидж организации: структура и психологические факторы эффективности. По материалам семинара: Практические аспекты связей с общественностью. М: 25-26 апреля, 2006.

5. Российская социологическая энциклопедия. Под общей редакцией академика РАН Г.В.Осипова, 1998.

6. Скрипкина Т.В. Психология доверия: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия», 2000.


Review

Views: 42


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)