Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

COMPLEX CORRECTION OF MENTAL DEVELOPMENT OF CHILDREN WITH THE DELAY OF SPEECH IN UNITY OF EARLY AND PRESCHOOL AGE

Abstract

The major problem of special formation, creation of system of early revealing and early complex correction of deviations in mental development of children with a delay of speech is. It will allow to eliminate break between the moment of definition of a primary deviation and the beginning of purposeful correctional training. In clause questions of the organization of the special psychological help to children with ЗЭР in modern conditions are considered. The author's program constructed in view of variability of individual development of the child of early age with a delay of speech is offered. The operational experience of " the Nizhniy Novgorod center of system training » in conditions of the family-aligned model is presented.

About the Authors

E. V. Zhulina
Нижегородский государственный педагогический университет
Russian Federation


A. S. Popova
Нижегородский государственный педагогический университет
Russian Federation


References

1. Жулина Е.В. Теоретико-прикладные основы исследования и коррекции психического развития при экспрессивной задержке речи / Е.В. Жулина И.В.Голубева // Вестник психотерапии, 2007. № 21 (26). С. 22-33 (0,65 п.л. ; авторский текст 0,5 п.л.).

2. Жулина Е.В. Концепция ранней психологической помощи детям с задержкой экспрессивной речи /Е.В. Жулина, М.В. Амосова // Вестник психотерапии, 2007. № 25(30). С. 103-110 (0,75 п.л. .; авторский текст 0,7 п.л.).

3. Жулина Е.В. Фольклор как средство коррекции отклоняющегося психического развития при задержке экспрессивной речи / Е.В. Жулина, М.В. Амосова // Вестник МГОУ серия Психологические науки, 2008. №3. С. 135-141 (0,44.; авторский текст 0,4 п.л.).

4. Жулина Е.В. Система психологической помощи детям раннего возраста с задержкой экспрессивной речи в условиях семейно-центрированной модели /Е.В. Жулина, С.В. Мариничева // Вестник МГОУ серия Психологические науки, 2008. №2. Т. 2. С. 113-119 (0,43 п.л.).

5. Жулина Е.В. Изучение и коррекция психического развития детей раннего и дошкольного при задержке экспрессивной речи: монография / Е.В. Жулина; Нижегородский государственный педагогический университет.- Н. Новгород, 2008. 204 с. (12,75 п.л.).


Review

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)