THEORETICAL AND METHODOLOGICAL FOUNDATIONS OF SUCCESSION IN THE FRAMEWORK OF CONTINUING EDUCATION
Abstract
and technology of succession on the basis of 25 years of research. The author demonstrates
a new approach to solving the problem of succession, based on a systemic approach to the
development of educational institutions. This approach takes into account the individual
characteristics of all actors of educational activities. Conceptual guidelines of the theory of
succession, its principles and functions are described. Forms of educational institutions are
demonstrated for implementating continuity at each stage of the educational process
References
1. Выготский Л.С. Педагогическая психология. - М.: Педагогика,199 1.
2. Просвиркин В.Н. Преемственность в системе непрерывного образования: теория и технология: Монография.- М., Московский психолого-социальный институт, 2007.
3. Фельштейн Д.И. Психология развития человека как личности: Избранные труды: в 2-х т. /Д.И. Фельштейн. - М.: Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж: Изд-во «НПО Модек», 2005. - Т.1-2.
4. Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды: проблемы возрастной и педагогической психологии/Д.М. Фельштейн. - М.: Международная педагогическая академия, 1995 .