Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

PSYCHIC STATES OF THE CADETS OF EDUCATIONAL INSTITUTION BOUNDARY PROFILE: FACTORS, DYNAMICS

Abstract

In this work the results of the analysis of psychic state dynamics of cadets of
educational institution of boundary profile is produced. It is shown that the cadets are under
influence of different factors, including the peculiarities of educational process in educational
institution of boundary profile. It was concluded that these factors influence on the dynamics
and psychic states during the study process and during the educational process.

About the Author

Ю. Лысенко
образовательное учреждение пограничного профиля
Russian Federation


References

1. Брюханов А.Ю., Копыл В.А., Коровенко Ю.А. и др. Учебный процесс в военном институте ФПС России. - М.: Граница, 2000. - 52 0 с.

2. Гапонова С.А. Функциональные состояния студентов: Дис.докт.псих.наук.-Ростов: 2001. - С.60.

3. Гурьянов Ю.Н. Психологическое обеспечение в войсках и органах ПС РФ//Учебное пособие/ в 2-х частях. - М.: Академия ФПС России, 2001. - 47 0 с.

4. Ильин Е.П. Психофизиология состояний человека. - М.: Питер, 2005. - С.283 .

5. Психические состояния: Хрестоматия / Отв.ред. Л.В.Куликов. - СПб.: Питер, 2001. - С.23 .

6. Левитов Н.Д. О психических состояниях. - М.: Просвещение, 2004.-343 с.

7. Прохоров А.О. Практикум по психологии состояний. - СПб.: Речь, 2004. - 477 с.

8. Прохоров А.О. Психические состояния и их проявления в учебном процессе. - Казань, 199 1. - 168 с.

9. Доскин В.А., Лаврентьев Н.А., Мирошников М.П., Шарай В.Б. Тест дифференцированной самооценки функционального состояния// Вопросы психологии, 1973 . - №6.-С.14-17.

10. Прохоров А.О.Неравновесные психические состояния и их характеристики в учебной и педагогической деятельности// Вопросы психологии, 1996 . - №4.-С.32 -43 .


Review

Views: 70


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)