Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

ВЛИЯНИЕ ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИХ ОТНОШЕНИЙ НА МОТИВАЦИЮ ОБУЧЕНИЯ У МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ

Abstract

One of conditions, creating childrens learning motivation is the psychological atmosphere
in the family. Emotional acceptances of a child, parents consistency during upbringing
children in the family are the basic conditions for creation of positive school learning
motivation.

About the Authors

М.О. Резванцева

Russian Federation


С.И. Григорьева

Russian Federation


References

1. Андреева Т.В. Семейная психология. СПб., 2004.

2. Гильбух Ю.З. Учебная деятельность младшего школьника: диагностика и коррекция неблагополу- чия. Киев, 1993.

3. Мухина В.С. Возрастная психология. М., 2000.

4. Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. М.: Сфера, 1996.

5. Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды /Под ред. В.В.Давыдова. М., 1989.


Review

Views: 50


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)