Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

COMPARATIVE ANALYSIS OF MANAGERS’ AND ENGINEERS -PROGRAMMERS’ CREATIVITY

https://doi.org/10.18384/2310-7235-2016-3-98-105

Abstract

The article presents the comparison of managers’ creativity and programmer engineers’ one. The comparative analysis of creativity showed that there are certain differences between the two groups: of managers and programmer engineers. In each of the studied groups the criteria of creativity, which may indicate creative abilities of the group, are marked. On the whole, the criteria of managers’ creativity have higher rates than of the programmer engineers’ ones. This research showed that it is necessary to develop creativity while educating both programmers and managers.

About the Author

Olga N. Ivakhnenko
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Анацкая А.Г. Развитие креативности в сфере применения информационных технологий при обучении информатике студентов - будущих менеджеров: автореферат диссертации.. кандидата педагогических наук. Екатеринбург, 2013. 23 с.

2. Ивахненко О.Н. Особенности взаимодействия студентов технических и гуманитарных направлений // Сборник тезисов по материалам международной научно-практической конференции XI Левитовские чтения «Социокультурная детерминация субъектов образовательного процесса». 2016. С. 154-157.

3. Клейберг Ю.А. Креативная девиантология: опыт институализции // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2015. № 1. С. 47-52.

4. Лившиц В.И. Формирование креативности при подготовке инженеров массовых профессий // Инженерное образование. 2012. № 9. С. 26-37.

5. Мороз В.В. Аксиологические основания развития креативности студентов университета: автореф. дисс.. д-ра пед. наук. Оренбург, 2015. 44 с.

6. Чугунова Э.С. Комплексная социально-психологическая методика изучения личности инженера. Л., 1991. 181 с.

7. Якубов М.Р. Креативный менеджмент: практический аспект // Креативная экономика. 2010. № 11(47). С. 19-24.


Review

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)