Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

THE STUDY OF EMOTIONAL RESPONSIVENESS IN THE PROCESS OF SOCIALIZATION-INDIVIDUALIZATION OF CHILDREN OF PRESCHOOL AGE LEFT WITHOUT PARENTAL CARE

https://doi.org/10.18384/2310-7235-2016-2-71-77

Abstract

The article is devoted the problem of emotional responsiveness in children, without parental care, which is involved in the integrity of socialization of individualization. Through interviews, observation, problem solving, the authors revealed the predominance of social orientation and reduced the significance of the individual manifestations of emotional responsiveness, which indicates the imbalance of the integrity of socialization of individualization is due to the social conditions of development.

About the Authors

Anzhelika N. Pronina
Елецкий государственный университет им. И.А. Бунина
Russian Federation


Lubov N. Martynova
Елецкий государственный университет им. И.А. Бунина
Russian Federation


References

1. Асмолов А.Г. Психология индивидуальности. М., 1986. 95 с.

2. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. М., 2008. 296 с.

3. Весна Е.Б. Социализация и индивидуализация: Закономерности и механизмы. М.; Петропавловск-Камчатский, 1997. 200 с.

4. Прихожан А.М., Толстых Н.Н. Психология сиротства. СПб., 2007. 416 с.

5. Щетинина А.М. Социализация и индивидуализация в детском возрасте : учеб. пособие. Великий Новгород, 2004. 132 с.

6. Кошелева А.Д. и др. Эмоциональное развитие дошкольников : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений ; под ред. О.А. Шаграевой, С.А. Козловой. М., 2003. 176 с.


Review

Views: 66


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)