Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

FORMING BOARDING SCHOOL STUDENTS SOCIAL COMPETENCES

Abstract

The present article is concerned with the
problem of forming boarding school students social competences.
The author identifies the essence and characteristics
of social competence and competence-based
approach. It has been proved that by applying competence-
based approach educators help orphans become
more prepared to the grown-up world. They learn to solve
the problems independently, cooperate with other members
of the society, analyze their achievements and mistakes,
etc.

About the Author

Л. Хорошко
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Болотов В.А. Компетентностная модель: от идеи к образовательной парадигме / В.В. Болотов, В.В. Сериков // Педагогика. 2003. № 10. С. 8-14.

2. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата современного образова- ния // Высшее образование сегодня. М., 2003. № 5. С. 34-42.

3. Зимняя И.А. Ключевые компетенции как ре- зультативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. М., 2004. 41 с.

4. Лебедев О.Е. Компетентностный подход в образо- вании // Школьные технологии. 2004. №5. С. 3-12.

5. Слот В. Нидерландская модель социальной по- мощи детям и подросткам, ориентированная на социальную компетенцию // Вестник психоло- гической и социально-реабилитационной рабо- ты. 2000. №1. С. 30-45.

6. Хуторской А.В. Методика личностно ориенти- рованного обучения. Как обучать всех по-раз- ному? Пособие для учителя. М., 2005. 383 с.

7. Шульга Т.И., Олиференко Л.Я., Быков А.В. Со- циально-психологическая помощь обездолен- ным детям: опыт исследований и практической работы: Учеб. пособие. М., 2003. 400 с.


Review

Views: 38


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)