The study of empathy for the older preschoolers in inclusive education
Abstract
research into a problem of disordered empathy
development of preschool children. Empathy
is considered to be a part of childs personality
dimension. Empathy is investigated at preschool
educational establishments in city of N.
Novgorod. Empathy of preschool children with
normal personality development and children
with abnormal personality development is
analysed in the article. The research also touches
the problem of emotional dimension of children
having different levels of human personality
development in child-parental interaction.
About the Author
Светлана СорокоумоваRussian Federation
References
1. Михалков С.В. Находка: Стихи / С.В. Михалков М.: Детская литература. 1985. 128 с.
2. Рылеева Е.В. Путешествие в мир эмоций [Фотоматериал]. Демонстрационные материалы для фронтальной работы. Раздаточные материалы для индивидуальной работы. М.: Изд-во ЛИНКА - ПРЕСС, 2000. 28 с.
3. Сорокоумова С.Н. Психологические особенности инклюзивного обучения // Известия Самарского научного центра РАН. 2010. Т. 12. №3. с. 134-136.
4. Стрелкова Л.П. Творческое воображение: эмоции и ребенок // Обруч. 1996. №4. с. 24-27.
5. Сорокоумова С.Н. Формирование эмоциональной культуры в детско-родительском взаимодействии // Психология образования: профессионализм и культура. Докл. регион. научн.-практ. конференции. Н.Новгород, НИРО. 2005. С. 71-80.