Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

METHODICAL ENSURING OF TEACHING THE HUMANITIES IN THE CONTEXT OF THE BOLOGNA PROCESS

Abstract

The article is devoted to defining the role of educational knowledge in shaping the general culture and professional competencies of Bachelor of Social Work. The author analyzes the basic forms and methods of learning the humanities by students, such as lecture, seminar, independent work, interactive teaching methods in accordance with the Bologna requirements.

About the Author

N. . Rachkovskaja
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Библер В.С. От наукоучения - к логике культуры: Два философских введения в двадцать первый век. - М.: Политиздат, 1990. - 413 с.

2. Зеер Э.Ф. Понятийно-терминологическое обеспечение компетентностного подхода в профессиональном образовании // Понятийный аппарат педагогики и образования: сб. науч. тр. Вып. 5 / Отв. ред. Е.В. Ткаченко, М.А. Галагузова. - М.: ВЛАДОС, 2007. - С. 345-356.

3. Зеньковский, В.В. Психология детства. - М.: Академия, 1996. - 348 с.

4. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата образования // Высшее образование сегодня. 2003. №5. - С. 34-42.

5. Матвеева Т.А. Понятийный аппарат компетентностного подхода в профессиональном образовании // Понятийный аппарат педагогики и образования: сб. науч. тр. Вып. 5 / Отв. ред. Е.В. Ткаченко, М.А. Галагузова. - М.: Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2007. - С. 357-362.

6. Куликова Л.Н. Проблемы саморазвития личности - Хабаровск, Изд-во ХГПУ, 1997. - 315 с.

7. Петрова Л.И., Кутергина Л.Н. Методическое обеспечение Болонского процесса (педагогический аспект). - М.: Феникс, 2008. - 656 с.

8. Симонов В.П. Проблема компетенций, компетентности и качества образования в теории и практике педагогики // Подготовка и повышение квалификации педагогических и управленческих кадров. Сборник научных трудов. Под ред. В.П. Симонова. Выпуск первый. Международная педагогическая академия. - М., 2008. - С. 3-14.


Review

Views: 89


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)