Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

DIVERSIFICATION AS A LEADING PRINCIPLE TO REFORM THE SOCIAL WORK EDUCATION IN TERMS OF THE INTERNATIONAL INTEGRATION OF EDUCATION

Abstract

The article examines the main directions and perspectives of the social workers’ education reforms on the diversification basis in the international education integration context. Emphasis is given to the content and technology modernization in the social workers’ training in the Academy of Social Education as an actual implementation of the Bologna Declaration recommendations.

About the Author

T. . Tregubova
Академия социального образования АСО (КСЮИ)
Russian Federation


References

1. Байденко В.И. Болонский процесс: Курс лекций. - М.: Логос, 2004.

2. Барблан А. Академическое сотрудничество и свобода передвижения в Европе: что было и что будет // Высшее образование в Европе. - 2002. - № 1-2.

3. Бауман З. Глобализация. Последствия для человека и общества: Пер. с англ. - М.: Весь Мир, 2007.

4. Гротус У. Значение международного академического сотрудничества и обмена для развития общества // Высшее образование в Европе. - 2003. - № 2.

5. Кудряшова Н.В. Мультикультурное общество и вопросы образования молодых. - М., 2006.

6. Мухаметзянова Г.В. Глобальные и региональные аспекты в социальной работе: размышления после Юбилейного Конгресса МФСР. /Г.В. Мухаметзянова //Социальная работа - 2006. - №4.

7. Трегубова Т.М. Международные социальные службы: многообразие моделей и действий. Учебное пособие для студентов. Казань, КГУ, 2002.

8. International Analyses of Social work еducation / Ed. By P. Gilroy, A.M. Smith - Birmingham: Oxford publ. Co., 2006

9. Convention of European Higher Education Institutions. Salamanca, 29-30 March, 2001. www.msmt.cz/Summit/ Salamanca% 20 Conclusions.pdf


Review

Views: 57


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)