Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

THE APPLICANT TRUSTING INTERNET INFORMATION ABOUT THE HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Abstract

Communication channel which a consumer of education have confidence in co-participate in the certain HEI image formation. Psychological differences between the group of applicants trusting the information received through the Internet and the group relying on other channels of information about HEIs were not revealed. These groups may become target groups for PR-specialists, targeted for establishment of efficient communication of HEI with the consumers of its services. Psychological characteristics of each target group representatives shall be accounted for individualization of HEI's process of communication with such target groups.

About the Author

D. . Kuleshov
Российский государственный социальный университета
Russian Federation


References

1. Андреева Г.М. Социальная психология. М.: МГУ, 1980; Высшее профессиональное об- разование в России. Справочник 2007/2008. М.: РТВ-Медиа, 2008.

2. Есипова И.Ф. Новые направления PR/Ж.. Вестник Университета Российской академии образования. 2001, №2. С. 147 - 149.

3. Карлинская И.М., Ханина И.Б. Психоди- агностика в клинической психологии (про- грамма спецпрактикума). М., Изд-во УРАО, 2001

4. Константиновский Д.Л. Образование как фактор гражданского и профессионального становления молодежи//Молодежь в Российских регионах: перспективы гражданс- кого и профессионального становления. М.: издание СФ, 2006. С. 64 - 75.

5. Кулешов Д.В. Имидж организации в контек- сте корпоративной культуры//Имиджело- гия-2005: феноменология, теория, практи- ка/Под ред. Е.А.Петровой. М.: РИЦ АИМ, 2005. С. 271 - 273

6. Кулешов Д.В. Общение образовательного уч- реждения с потребителем его услуг//Психо- логия общения: тренинг человечности (мате- риалы международной конференции). М.: МГУ, 2007. С.228-229

7. Майерс Д. Социальная психология. СПб.: ПИТЕР, 1997

8. Панкрухин А.П. Маркетинг образователь- ных услуг//PR в образовании. 2004. №5. С. 40 - 44

9. Петрова Е.А. Имидж и его изучение в совре- менной науке//Известия Академии имидже- логии. Том 1. М.: РИЦ АИМ, 2005. С. 13 - 25.

10. Творогова Н.Д., Кулешов Д.В. Основы пси- хологии. «Социальная психология», рабо- чая тетрадь. М.: ФГОУ «ВУНМЦ Росздра- ва», 2008. - 96 стр


Review

Views: 70


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)