Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

THE MECHANISM OF INFLUENCE OF THE ADVERTISING PUN

Abstract

This article deals with the question of pun in advertising. Advertising is used to attract consumer's attention. Used such means as a linguistic game, changing of its usual meaning, grammar breaking to achieve affect, using words out of a text and in a figurative sense, different degrees of comparison, allegorry, rhythm, unusual word-order, tropes, forming new words, etc.

About the Author

T. . Morozova
Российский государственный социальный университет
Russian Federation


References

1. Стриженко А.А. Прагматическая ориентация рекламы.// Прагматические аспекты функционирования языка. Барнаул, 1983. С. 31-38.

2. Орлова О.В. Художественный и рекламный текст: принципы регулятивности // Вестник ТГПУ. 2006. Выпуск 5 (56). C. 129-133.

3. Тер-Минасова С.Г. Война и мир языков и культур. М.: АСТ, 2007. 286 с.

4. Прокопчик О.Д. Семантические механизмы и прагматические функции паронимии: Автореф. дис. … канд. филол. наук. СПб., 2005. 16 с.


Review

Views: 66


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)