Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

COMPLEX STUDYING OF MENTAL DEVELOPMENT OF CHILDREN WITH THE DELAY OF SPEECH IN UNITY OF EARLY AND PRESCHOOL AGE

Abstract

Actual problem of logopsychology is the complex studying of a mental development
of children with the delay of speech in unity of early and preschool age.
It is tied by that the row of the psychological new growths peculiar to children of
early age with the delay of speech, appears only at preschool age, or does not appear
absolutely, that causes specific features of their mental development. In the
article questions bases of creation of authors system of diagnostics are viewed,
results of an exploring are presented.

About the Authors

Е. Жулина
Нижегородский государственный педагогический университет
Russian Federation


А. Попова
Нижегородский государственный педагогический университет
Russian Federation


References

1. Жулина Е.В. Теоретико-прикладные основы исследования и коррекции психического развития при экспрессивной задержке речи / Е.В. Жулина И.В.Голубева // Журнал Вестник психотерапии, 2007, - № 21 (26) - С. 22-33.

2. Экспериментальное изучение особенностей коммуникативной функции речи дошкольников 5 лет с ЗРР /Е.В. Жулина // Журнал Вестник МГОУ сер. Психологические науки, - 2007. - № 4. - 154-163.

3. Жулина Е.В. Становление речевой регуляции (ранний и дошкольный возраст)/Е.В. Жулина, Г.М. Савина //Журнал Вестник МГОУ сер. Психологические науки. 2007. - № 4. - С.145-154.

4. Жулина Е.В. Особенности коммуникации детей с нарушениями речи / Е.В. Жулина, С.В. Белов // Журнал Вестник психотерапии. 2007 - № 23 (28). - С. 42-57.

5. Влияние экспрессивной задержки речи на становление коммуникации в раннем возрасте. Е.В. Жулина, С.В. Мариничева // Журнал Вестник Санкт-Петербургского университета сер. № 12 Психология, - 2008, - № 3. - С. 492-502.

6. Жулина Е.В. Изучение и коррекция психического развития детей раннего и дошкольного при задержке экспрессивной речи: монография / Е.В. Жулина; Нижегородский государственный педагогический университет.- Н. Новгород, 2008.- 221 с.


Review

Views: 47


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)